Udvikling

Ore Strand Camping

Beskrivelse af projektet

Dette projekt var eksamensprojekt på 2. semester.
Ore Strand Camping havde brug for en komplet løsning med både hjemmeside, logo, video og billeder.

Det gik godt

Kundekontakten under projektet var rigtig god, og vi fik fejledt Hans Jørgen i en god retning. Vi fik produceret nogle produkter, der alle var rigtig gode, også i test. Præsentationen for kunden gik også rigtig godt, og vi fik solgt ham projektet. Han var imponeret over standarten, og ville meget gerne bruge det med det samme.

Det gik skidt

Vi var ikke så gode til at afstemme de indbyrdes forhold i gruppen, i forhold til betaling. Vi var ikke gode nok til at finde statister til video- og fotoshoots.

Det har jeg lært

I dette projekt var der enormt meget kundekontakt, hvilket har givet mig erfaring i, hvordan man arbejder sammen med en kunde.
Vi har ligeledes lært noget om indbyrdes kontraktforhold, og brug af statister.

Algemesteren.dk

Beskrivelse af projektet

Dette projekt er lavet i min virksomhed, Fotograf Jonas Bonde
Jeg har i samarbejde med Algemesteren.dk testet et koncept omkring billeder og markedsføring på abonnement. 4 fotograferinger og 8-12 opslag på sociale medier om måneden, på abonnement.

Det gik godt

Fotograferingen gik rigtig godt, og der er kommer nogle fede billeder. Massiv stigning i trafik på Facebook, og nye følgere. Henvendelser på fra interesserede kunder.

Det gik skidt

Kundekontakten var ikke optimal. Vi formåede ikke at holde hinanden i ørene, og derfor løb det lidt i sandet. Samarbejdet er startet på ny, og nu er der lagt kræfter i at få fundamentet på plads.

Det har jeg lært

Det er meget vigtigt at have det grundlæggende på plads, før man ligger kræfter i andre ting. Algemesteren.dk's hjemmeside har billeder taget med telefon, og det stemmer ikke overens med det udtryk vi skabte på sociale medier. Det er også vigtigt hele tiden selv at tage initiativ til kunde kontakt, så de føler, at de får noget for pengene.

Crimson Marks

Beskrivelse af projektet

Dette projekt var en del af 2. semester.
Crimson Marks var ny artist og havde brug for visuel identitet, og en musikvideo til hans nyeste sang.

Det gik godt

Kunden havde mange gode idéer til videokoncepter. Han havde en plan for, hvor han ville hen. Vi kom med gode inspark, og fik lavet fed hjemmeside og logo.

Det gik skidt

Videokoncepterne var for krævende i forhold til vores kræfter. Mange komplekse idéer kunne i udføres, og vi var ude i plan d, e og f, før vi kunne gennemføre. Dette medførte stort tidspres, da aftaler også gik i vasken, og folk aflyste med kort varsel

Det har jeg lært

Det er vigtigt med både plan b, c og nogle gange også d. Vær sikker på, at din aftale holder, og at de ikke aflyser kort før tid. Backup-løsningerne er nøglen, når det ikke går som planlagt.